حاکمیت شرکتی، پایداری و مسئولیت اجتماعی شرکتی

شرکت‌ها براي اينکه بتوانند انتظارات حال و آينده سهام‏داران، کارکنان، تامين‌کنندگان، مشتريان، شرکا، بانک‏ها، اعتباردهندگان، محيط‌زيست و نسل‌هاي آينده را برآورده سازند و از سوي ديگر براي جلب سرمايه و تامين و جايگزيني منابع تجديدناپذير خود اقدام نمايند، باید بتوانند منابع انساني، منابع مالي و منابع اطلاعاتي خود را مديريت نمايند. نقش مديريت و حاکميت به‏عنوان هدايت‌گر کليه منابع و فعاليت‌هاي شرکت‌ها از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، به‏طوريکه مي‌توان آن را مغز متفکر يک واحد اقتصادي دانست.  نقش‏ها و مسئوليت‌هاي اعضاي هيات مديره و مديران شرکت‌ها در سيستم راهبري يا حاکميت شرکتي بسيار مهم و تاثيرگذار است.

دیگر کتابها